Kampanjtekniker / Technical Campaign Manager (Email) – TILLSATT

Tjänsten är tillsatt.

Om företaget

Novamedia Sverige driver och äger varumärket Svenska Postkodlotteriet. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som strävar efter att skapa affärer och samtidigt bidra till samhället. Vårt syfte är att bidra till ett starkt civilsamhälle – därför går hela överskottet från lotteriets produkter till ideell sektor. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 9,4 miljarder kronor till välgörenhet och samtidigt gjort fler än 1000 svenskar till miljonärer.

Just nu prioriterar vi att stärka vår kompetens när det gäller kundinsikt, teknik och kommunikation. Häng med på vår resa!

Om rollen

Vi söker dig som är analytisk, intresserad av marknadsföring och samtidigt brinner för att skapa den bästa kundupplevelsen.

Du kommer att tillhöra Business Operations som består av tio entusiastiska medarbetare som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

Som kampanjtekniker kommer du arbeta nära vår Marketing Automation Specialist kring urval, segmentering och uppföljning. Utifrån befintlig marknadsplan och kundplan kommer du att bygga, optimera och genomföra riktade kundkampanjer och kampanjaktiviteter tillsammans med resten av teamet. Du arbetar även löpande i projekt med syfte att optimera Postkodlotteriets Marketing Automation.

Arbetsuppgifter

  • Ansvar för att förstå och optimera användandet av kampanjverktyget.
  • Implementera kunddialoger, målgruppsurval och flöden i verktyget Oracle Eloqua.
  • Ta fram analyser av data, kampanjer och målgrupper för de utskick som gjorts från kampanjverktyget.
  • Kontinuerligt arbeta för att effektivisera, optimera och förbättra kundflöden och dialoger.
  • Tillsammans med projektledaren ta fram idéer och förslag på utveckling för att optimera kundupplevelsen och kunddialoger.
  • Jobba nära IT och BI för att säkerställa att rätt data samlas in.

För att lyckas i rollen behöver du

  • Vara en prestigelös problemlösare.
  • Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  • Erfarenhet av e-postmarknadsföring – utformning av mejl och kanalen i stort.
  • Ett intresse för teknik och lätt för att lära sig nya system.
  • Ett strukturerat arbetssätt där du trivs med att samarbeta med olika personer och kompetenser för att nå gemensamma mål.
  • Tidigare jobbat med dialogmarknadsföring och riktade kampanjer.

Vi ser gärna också att du har

  • Jobbat i verktyg som Portrait Dialogue, Sales Force Automation eller IBM Marketing Cloud. Erfarenhet av Oracle Eloqua är meriterande.
  • Kunskap inom kunddatabaser och SQL.
  • Kunskap i enklare kodning, så som Basic HTML och CSS.
  • Erfarenhet av analysverktyg.

Varför jobba här?

Novamedia är ett entreprenörsdrivet företag som strävar efter att skapa affärer som bidrar till samhället. Här finns 180 kompetenta kollegor med kunskaper inom ett brett spektra. Vi trivs på kontoret i den klimatsmarta byggnaden Waterfront Building i centrala Stockholm. Vi arbetar aktivt för att vara en organisation med hög kompetens, jämn könsfördelning och bred mångfald. På Novamedia är vi otroligt stolta och glada över att ha drivna och engagerade medarbetare som bidrar till en unik arbetsmiljö.

Placering: Centrala Stockholm
Startdatum: Så snart som möjligt
Anställningstyp: Heltid, tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2018-08-15
Webb: https://karriar.postkodlotteriet.se/
Kontaktperson: Salina Fall, BrainGap, salina@braingap.se 070-442 10 24

Ansökan kan skickas till info@braingap.se. Vi granskar ansökningar och intervjuar kandidater löpande, positionen kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.