Digital Partner Campaign Manager

Dustin söker nu en Digital Partner Campaign Manager till vårt växande E-commerce team. Vill du ha kul på jobbet tillsammans med ett gäng skarpa online marketing specialister som inspirerar och hjälper varandra och samtidigt vara med och utveckla försäljningen hos Nordens största e-handlare? Har du en bred erfarenhet av digital marknadsföring och gärna experimenterar med olika kanaler som SEM, paid social media, display, affiliate eller remarketing?  Då är det här rollen för dig!

Om rollen:
Som Partner Campaign Manager kommer du tillhöra vårt Traffic Acquisition team som ingår i Dustins växande E-commerce avdelning med 19 specialister inom SEM, SEO, Affiliate, Conversion Optimization, UX, web analys och web design. Vi är en organisation som präglas av kamratskap, ansvarstagande och nyfikenhet och som gemensamt arbetar för att lyfta Dustins försäljning via e-handelskanalen samtidigt som vi sätter kunden och kundupplevelsen i fokus.

Som Partner Campaign manager är du operativt och resultatmässigt ansvarig för de online-kampanjer vi på Dustin driver tillsammans med våra leverantörer och partners. Din roll är att förstå leverantörens behov och önskemål och utifrån det sätta upp en kampanj med lämplig kanalmix och därefter optimera mot maximal ROI. Du arbetar också nära vår Product marketing organisation som håller i samarbetet med leverantörerna och den övergripande marknadsplaneringen.

Det här är en ny roll där vi ser stora möjligheter att utveckla vårt leverantörssamarbete och vårt framgångsrika arbete med att driva försäljningstillväxt.

Arbetsuppgifter:

  • Planera, implementera och optimera tillverkarfinansierade kampanjer genom en lämplig kanalmix med SEM , SEO, remarketing, price compare , display, paid social media och affiliate i din verktygslåda.
  • Se till att kampanjerna når högsta möjliga ROI m.h.a att regelbundet ta fram kampanjrapporter och analyser av kampanjresultat.
  • Ge input på copy och content som den valda kanalmixen behöver.
  • Kommunicera och förklara kampanjresultatet till stakeholders.
  • Göra en behovsanalys baserat på kunddata och försäljningspotential för att kunna ge input till marknadsplaner.

Vi söker dig som:

  • Har ett par års erfarenhet av online marketing med kunskaper inom Google Ads, Google Shopping, Facebook ads, Google Display Network, remarketing och Google Analytics.
  • Är nyfiken, drivs av att lära dig mer inom dina specialistområde och gärna utmanar gamla idéer och testar nya hypoteser.
  • Är en hjälpsam lagspelare som gärna delar med sig kunskap och bidrar till en glad stämning med högt i tak.
  • Är analytisk och målinriktad samt har ett strukturerat och organiserat arbetssätt.
  • Har förmågan att kommunicera insikter från ditt eget expertisområde till övriga i organisationen.
  • Har goda kunskaper i Excel.

Vi lägger stor vikt på rätt person vid denna rekrytering – här söker vi en självgående, pedagogisk, driven och proaktiv person. Du är nyfiken och har viljan att alltid lära dig mer och bli ännu bättre.

Varför jobba här?
I vår e-commerce avdelning är du en del av ett team som jobbar för att uppnå fantastiska resultat och lyfta varje individs kompetens. Här erbjuds man mycket ansvar, stora utvecklingsmöjligheter, och ett härligt gäng kollegor. Trots att Dustin är ett tryggt och etablerat företag, råder här entreprenörsanda och det är högt i tak. Här har du möjlighet att kombinera ett utvecklande arbete med privatliv i en trygg anställning med kollektivavtal och bra förmåner.

Om företaget:
Dustin är en av de ledande IT-leverantörerna i Norden och har ca 1 000 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Här råder ett dynamiskt arbetsklimat med stora utvecklingsmöjligheter. Vardagen här är både fartfylld och föränderlig, och du har det roligt när vi  jobbar tillsammans för att driva Dustin framåt och vi vill att du utvecklas med oss.

Placering: Nacka Strand, Stockholm
Startdatum: Så snart som möjligt
Anställningstyp: Heltid, tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2018-10-31
Webb: www.dustin.se
Kontaktperson: Salina Fall, BrainGap, salina@braingap.se070 442 10 24